Algemene absintdiscussie

Filmpje over Guy

GroeneFee (10/07/05 om 17:40:37):

Voor wie de buitenlandse fora niet volgt, een Duitstalig filmpje waarin we François Guy en Jocelyn Parisot aan het werk zien: http://streamer4.streaming.szm.de/K1/leben/al041005/absinth_mid.wmv

 

Barski (10/19/05 om 19:34:17):

Leuk filmpje, ik had de link al op Feeverte aangetroffen. Het geeft een aardige impressie van het hele destillatieproces.  trouwens, als ik het me goed herinner was jij zelf ook al eens bij Guy. Ik geloof dat je erover schreef de geur daarbinnen zo heerlijk te vinden. Zou je die geur kunnen typeren?

Laatst zei iemand dat het bij mij binnen zo sterk naar anijs rook maar toen had ik alleen een bos alsem aan de muur hangen die daar net een paar dagen hing te drogen (met dank aan de Botianische tuinen op de Uithof). Die geur was behoorlijk sterk maar leek geenszins op de geur van anijs. Misschien ruik ik het wel niet meer.

 

Helfrich (10/22/05 om 23:10:18):

Inderdaad ben ik (monsieur Grounefée) met enige regelmaat bij Guy. Het geheel aan geuren is moeilijk te typeren; een samenspel van de vele fijne distillaten die er uit de ketels druppelen. Alsem is zeker aanwezig, en niet de minste. Maar groene anijs domineert ontegenzeggelijk. Groene anijs van eerste kwaliteit uit Alicante. Die is trouwens ook goed te ruiken bij Emile Pernot.

 

Algemene absintdiscussie